ALFA
S námi se to táhne lépe

Dítě chodí do Alfy do školy (stacionář)

Pokud jsou problémy dítěte obtížnější a podpora formou konzultací nestačí, je možné zařadit dítě do našeho stacionáře. Znamená to, že místo do své školy chodí dítě přibližně tři měsíce do školy k nám a zůstává u nás až do odpoledne (starší děti do 18 hodin, mladší do 16 hodin). Můžeme tak s dítětem pracovat mnohem intenzivněji a vidíme jeho chování i ve skupině. Ta je tvořena maximálně 8 dětmi. S rodiči i dítětem nadále probíhají individuální konzultace. Tato služba je bezplatná, pouze je s ní spojena platba za obědy a odpolední svačiny do 50 Kč za den. Do stacionáře mohou chodit pouze žáci základních škol.

Stacionáře:

Stacionář pro 2. stupeň ve Svitavách

Mapa   Virtuální prohlídka

Náš tým:

Stacionář pro 1. stupeň ve Svitavách

Mapa   Virtuální prohlídka

Náš tým:

Stacionář pro 1. stupeň v Poličce

Mapa

Náš tým:

 

Váš pracovník vám může nabídnout účast v některých doprovodných aktivitách:

Dívčí skupina
  • Pro dívky od 11 do 16 let
  • 1 x 14 dní v úterý ve Svitavách od 16 do 18 hodin
  • Program je zaměřený na budování ženské identity, na hledání a přijímání sebe sama, budování své vlastní hodnoty, zvyšování zdravého sebevědomí a schopnosti navazovat a udržovat bezpečné vztahy k dospělým i vrstevníkům
  • Skupina je otevřená, je možné přidat se v průběhu školního roku
  • Kontaktní osoba: Jiřina Zehnalová
  • Termíny konání
Chlapecký klub
  • Pro chlapce od 12 do 16 let
  • 1 x 14 dní v úterý ve Svitavách od 15 do 18 hodin
  • Program je zaměřený na budování mužské identity, rozvoj fyzické zdatnosti, vytrvalosti, manuální zručnosti, zodpovědnosti, samostatnosti, vlastní hodnoty a schopnosti navazovat a udržovat bezpečné vztahy k dospělým i vrstevníkům
  • Skupina je otevřená, je možné přidat se v průběhu školního roku
  • Kontaktní osoba: Jan Mazák
  • Termíny konání
Rodičovská skupina
  • Pro rodiče, kteří nechtějí být na výchovu sami a mají chuť sdílet radosti i starosti spojené s výchovou dětí.
  • 1 x 14 dní ve Svitavách ve čtvrtek od 16 do 18 hodin nebo 1x měsíčně v Květné v sobotu od 9 do 13 hodin
  • Společné scházení rodičů pod vedením externích lektorů Mgr. Táni Brodské a Mgr. Ferdinanda Raditsche nad řešením výchovných problémů, nastavením pravidel a hranic vzájemného soužití v rodině, zvládáním svých emocí a emocí dítěte, posilováním zdravé komunikace, vyvážením potřeb rodičů a dětí, zvládáním sourozenecké rivality apod.
  • Skupina je otevřená, je možné přidat se v průběhu školního roku
  • Kontaktní osoba: Vlasta Pechancová
  • Termíny konání
Videotrénink interakcí (VTI)
  • Metoda je vhodná na zlepšení vzájemné komunikace a vztahů v rodině
  • Naše pracovnice Mgr. Jiřina Zehnalová natočí videozáznam běžné činnosti rodičů a dětí, např. společná večeře, hraní společenské hry. Následně ze záznamu vystřihne ty momenty, kdy se rodičům a dětem něco dařilo. Na dalším setkání si tyto momenty společně prohlíží a podporují se v tom, aby takových situací bylo ve vzájemné komunikaci co nejvíce. Těchto setkání probíhá více za sebou, dokud se nedosáhne předem stanoveného cíle.
  • I když je někomu nepříjemné být nahráván, tak se nemusíte obávat, VTI vyzdvihuje silné stránky a to, co funguje a daří se.
  • Více o metodě se můžete dozvědět zde.
Neurofeedback
  • Tato metoda se zaměřuje přímo na trénink mozku prostřednictvím speciálního počítačového programu, který vypadá jako počítačová hra
  • Pomáhá hlavně s těmito problémy:
    • s nápravou poruch učení (dyslexie, dysortografie, dysgrafie)
    • s poruchami pozornosti, soustředění, paměti a hyperaktivity (ADHD, ADD)
    • s potížemi s řečí
    • s úzkostí, bolestmi hlavy, nespavostí, afekty a agresí, s následky traumatu
  • metoda je bezpečná, nenávyková, pohodlná a nemá žádné vedlejší účinky

 

 Smlouva o stacionární spolupráci

A co škola?

Nemusíte mít strach. Naši pedagogové zajišťují každé dopoledne výuku podle pokynů školy, kam dítě chodí. Díky individuálnímu přístupu v maximálně osmičlenné skupině se většinou daří dohnat to, co dítě zameškalo. Hodně dětí si zlepší svůj prospěch. S třídním učitelem dítěte náš tým intenzivně komunikuje během celého docházení do stacionáře.

A co pak?

Naším cílem je pomoci vám s řešením problémů dítěte a stabilizovat situaci tak, abyste naši podporu potřebovali čím dál méně. Po absolvování stacionáře většinou pokračujeme v pravidelných ambulantních konzultacích, abychom pomáhali udržet změny, které se podařily.