ALFA
S námi se to táhne lépe

Naše služby pro školy

Pedagogové v regionu svitavského okresu jsou našimi důležitými partnery při řešení problémového chování dětí, které se projevuje často v rodině i ve škole. Nabízíme vám tyto formy podpory a pomoci:

Konzultace ohledně problémového chování konkrétního dítěte

Náslech přímo v hodině s poskytnutím zpětné vazby a doporučení pedagogovi

Videotrénink interakcí
  • Metoda je vhodná na zlepšení vzájemné komunikace a vztahů ve třídě
  • Naše pracovnice natočí videozáznam běžné činnosti ve třídě, např. skupinová práce, ranní kruh. Následně ze záznamu vystřihne ty momenty, kdy se učiteli a dětem něco dařilo. Vybírá situace s ohledem na předem stanovený cíl spolupráce. Na dalším setkání si tyto momenty společně s učitelem prohlíží a hledají způsoby, aby takových situací bylo ve vzájemné komunikaci ve třídě co nejvíce. Těchto setkání probíhá více za sebou, dokud se nedosáhne cíle.
  • I když je někomu nepříjemné být nahráván, tak se nemusíte obávat, VTI vyzdvihuje silné stránky a to, co funguje a daří se.
  • V případě zájmu o využití této metody při řešení problémového chování ve vaší třídě kontaktujte Mgr. Jiřinu Zehnalovou
  • Více o metodě se můžete dozvědět zde.
Výcped - Minivýcvik pedagogických dovedností
  • Mini výcvik pedagogických dovedností zaměřený na zvládání problémového chování dětí ve škole
  • Vhodný pro pedagogický tým ZŠ
  • 6 výukových dní
  • Program je vhodný pro tým z jedné školy (ideálně do 10 osob), se kterým probíráme zážitkovou formou témata, na kterých se předem společně domluvíme a která jsou pro konkrétní účastníky nejvíce důležitá. Nejčastěji se jedná o tyto okruhy: komunikace s dítětem v emočně náročných situacích, řešení konfliktů ve třídě, skupinová dynamika třídy, komunikace s náročnými rodiči, týmová spolupráce a komunikace, psychohygiena učitele, předcházení a řešení šikany ve třídě, kyberšikana, morální vývoj dětí, orientace v systému návazných služeb atd. Velký prostor dostávají i konkrétní kazuistiky dětí, se kterými potřebují pedagogové pomoci.
  • V případě zájmu kontaktujte etopeda Jana Mazáka.
Intervenční program ve třídě
  • 3. – 9. třída ZŠ, SOU, SŠ
  • 6 setkání
  • Program je vhodný pro třídu, ve které se vyskytují vztahové problémy nebo přímo podezření na výskyt šikany. Provádíme diagnostiku třídy, sociometrii, pomáháme nastavit nová pravidla, podporujeme sounáležitost. Výstupem jsou doporučení pro další práci. Realizujeme i následná setkání s časovým odstupem zaměřená na vyhodnocení a podporu udržení změny v třídním kolektivu.
  • Program vyžaduje aktivní spolupráci třídního učitele a školního poradenského pracoviště.
  • V případě zájmu kontaktujte etopeda Jaroslava Lainze.
  • Vstupní dotazník pro třídu

Pracovní skupina školních speciálních pedagogů

  • Tento program nabízí 1x měsíčně prostor pro kazuisticky zaměřené setkávání speciálních pedagogů z regionu Svitavska. Setkáváme se dopoledne na 2 hodiny a kromě řešení problémů s konkrétními dětmi a rodinami se zabýváme i legislativními a administrativními změnami v práci školních speciálních pedagogů.
  • V případě zájmu o zapojení do skupiny, kontaktujte ředitelku Vlastu Pechancovou

Pracovní skupina školních psychologů

  • Tento program nabízí 1x měsíčně prostor pro kazuisticky zaměřené setkávání školních psychologů z regionu Svitavska. Setkáváme se dopoledne na 2 hodiny. Kromě řešení problémů s konkrétními dětmi a rodinami se zabýváme i otázkami podpory dobrého klimatu ve škole i v jednotlivých třídách, psychohygienou učitelů zaměřenou na prevenci vyhoření, sdílíme tipy pro další rozvoj této profese.
  • V případě zájmu o zapojení do skupiny, kontaktujte ředitelku Vlastu Pechancovou

V případě, že dítě z vaší třídy nastupuje do našeho stacionáře nebo internátu, budeme s vámi v intenzivním kontaktu, abychom maximalizovali efektivitu těchto intervencí. Uzavřeme s vámi smlouvu o spolupráci a budeme od vás potřebovat vyplnit a aktualizovat Učební plán, podle kterého bude dítě u nás vzděláváno. Výstupem těchto služeb je závěrečná zpráva s doporučeními, která s vámi osobně probereme a domluvíme se na dalším postupu a spolupráci po návratu dítěte zpět do vaší třídy. Jste pro nás velmi důležitými partnery, kteří mají možnost započaté změny významně podpořit v každodenní práci s dítětem.