Jaké zkušenosti formovaly můj pohled na výchovu dětí?
Mám pocit, že jsem vždy měla blízko k lidem a k dětem. Už v dětství jsem díky svému bratrovi zjistila, jak těžké je žít s jakoukoli „jinakostí“. Jak nejednoduché je umět se prosadit a ukázat, že něco umím a mohu být pro druhé prospěšný. Musela jsem si spoustu věcí odepřít, ale na druhou stranu mě to i hodně obohatilo, naučilo mě to organizovat si čas, být nezávislá. Vždy jsem měla štěstí na lidi, kteří mě obklopovali a se kterými jsem se setkávala a pracovala. I když jsem vystudovala obor, který mě vždy zajímal, nakonec jsem stejně ve své práci skončila jinde. I když ne tak docela. Svému oblíbenému se mohu nyní plně věnovat alespoň tak, že vyučuji to, co jsem kdysi vystudovala. Vlastně úplnou náhodou jsem se dostala k velice zodpovědné práci, jakou jsou výchova a vzdělávání dětí, ať už těch nejmenších nebo těch starších. A postupně jsem se vrátila i k těm „jinakostem“. Podporuji inkluzi a integraci dětí do běžného kolektivu, pokud to jenom trochu jde. Zastávám názor, že všechno jde, když se chce. Postupně jsem ke svému původnímu „přírodnímu“ oboru přidala i zdánlivě úplně odlišné disciplíny, které mě baví a pomáhají mi mnohé věci lépe chápat ať už při výchově mých vlastních dětí nebo těch cizích.
„Dokonce i cesta dlouhá tisíc mil má svůj první krok.“ LAO. C´
Vzdělání:
- Biochemie, Přírodovědecká fakulta Masarykovy univerzity, Brno
- Pedagogická způsobilost k výchovně vzdělávací činnosti na školách a školských zařízeních, Masarykova univerzita, Brno
- Předškolní pedagogika a pedagogika volného času, Střední škola informatiky a cestovního ruchu SČMSD, Humpolec
Další odborné vzdělání:
- Speciální pedagogika (2020 až 2022)
- Jak úspěšně vést mateřskou školu (2018)
- Osobnostně sociální rozvoj pedagogů MŠ (2018)
- Matematika v předškolním věku inspirace z Montessori (2017)
- Právní minimum pro pedagogické pracovníky (2017)
- VÝCPED aneb účinná pomoc a podpora nejen pro děti s výchovnými problémy (2017)
- Čtení a psaní v předškolním věku – inspirace z Montessori (2017)
- Základy krizové intervence v praxi v kontextu sociálních služeb (2017)
- Mediace v prostředí rodiny (2017)
- Dítě, poruchy chování, pozornosti. Rodiče a děti. (2017)
- Informační vzdělávání – čtenářská pregramotnost Praktická část pro pedagogy MŠ (2016)
- Roční jazykový metodický kurz pro výuku Aj (2016)
- Kurz prezentačních dovedností pedagogů (2015)
- Kurz vzdělávání lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, pedagogů MŠ (2015)
- Logopedický asistent – primární logopedická prevence ve školství (2015)
- Cvičení ticha (2015)
- Fyzikální a chemické pokusy v mateřské škole (2015)
- Rozvoj polytechnických dovedností pomocí Montessori pedagogiky a pomůcek (2015)
- Metody práce u dětí s poruchou autistického spektra – strukturované učení (2014)
- Studium pro ředitele škol a školských zařízení (2013)
- Motivace a příprava učitelů pro výuku anglického jazyka II. (2012)
- Efektivní využití PC v případě na výuku ZÁKLADNÍ DOVEDNOSTI (2012)
- Certifikát ČNB o odborné způsobilosti (2005,2010)
Praxe:
- Odborný pracovník SVP Alfa (2020 – 2022)
- Odborný pracovník v projektu MAS (od ledna 2020)
- Učitelka přírodovědných předmětů na internátním oddělení SVP Alfa (od září 2019)
- Ředitelka MŠ (od srpna 2013)
- Vychovatelka ZDVOP Květná (2013 – 2018)
- Učitelka ZŠ Bystré (2010 – 2013)
- Finanční poradce, OSVČ (1998 – 2010)
- Nemocnice Svitavy (1994 – 1998)
Rodina a zájmy:
- vdaná, 3 děti
- zahrada, cestování, jóga, turistika