Jaké zkušenosti formovaly můj pohled na výchovu dětí?
Můj pohled na výchovu se začal formovat velmi brzy, a to po rozvodu rodičů. Starala jsem se o svou mladší sestru a byly jsme si vzájemně oporou nejen v tomto období, ale také v období dospívání.
Vždycky jsem si přála pracovat v pomáhajících profesích a věnovat se především dětem. Proto vedly mé kroky po ukončení gymnázia k oboru sociální patologie a prevence. Už v průběhu studia jsem pracovala jako dobrovolník
s ohroženými dětmi ve vyloučených lokalitách a později jako sociální pracovnice v nízkoprahovém klubu pro děti a mladé lidi. Největší zkušenosti mi ovšem předaly a stále předávají moje dvě dcery.
Ve výchově dětí je pro mě důležitá autenticita a laskavý přístup.
Motto:
Co se stane, když se lidé necítí být slyšeni? Začnou být hlasitější. Pamatujme: Chování je komunikace. Děti jen tak nevyvádějí, ony komunikují. Naslouchejme potřebě, která je za chováním dětí. – L. R. Knost
Vzdělání:
Sociální patologie a prevence, Univerzita Hradec Králové
První soukromé jazykové gymnázium v Hradci Králové
Další odborné vzdělání:
Podpora změny a motivace u klientů
Kurz první pomoc dítěti
Etnická specifika Romů, metody a techniky práce s nimi
Závislosti – rizikové chování v kontextu sociální práce
Občanské právo v prostředí rodiny
Role klíčového pracovníka
Specifika komunikace s mladistvým klientem
Základy vedení rozhovorů s dítětem
Základy emoční inteligence pro pomáhající profese
Komunikační dovednosti a zvládání psychické zátěže v krizových okamžicích
Poruchy chování dětí
Úvod do krizové intervence
Praxe:
Etopedka, SVP Svitavska
Sociální pracovnice, Naděje Litomyšl
Asistentka, SVP Svitavska
Sociální pracovnice pro děti a mládež v NZDM Moravská Třebová
Dobrovolník, Bonanza Vendolí, z. ú.
Dobrovolník, Amalthea z. s.
Rodina a zájmy:
Partner Jan a dcery Natálie a Julie
Milovnice přírody, dobré kávy a Davida Stypky
Turistika, výlety s dětmi, čtení