ALFA
S námi se to táhne lépe

Ing. Zdeněk Bednář

denní vychovatel

Jaké zkušenosti formovaly můj pohled na výchovu dětí?

Můj přístup k dětem se specifickými poruchami chování a učení a pohled na jejich výchovu formovala hlavně vlastní zkušenost. Ještě, když jsem v sedmdesátých letech sám navštěvoval základní školu, nikdo nezjišťoval, proč se ten žák špatně učí, proč je pomalý při výuce nebo proč je neukázněný a pořád se vrtí a nedává pozor. Učitelé to měli vyřešené okamžitě, pouze konstatovali „to dítě je hloupé“ nebo „zlobivé“. Jako problém jsem takový přístup začal vnímat po nástupu mého syna na školu. Byla mu diagnostikovaná dysgrafie a dyslexie, ale v té době s těmito diagnózami ještě učitelé neuměli moc pracovat. Pro mě a mou ženu to byl hlavně v průběhu synovy docházky na první stupeň očistec. Trávili jsme se synem hodiny času nad učením, ale stejně školu začal vnímat jako trest a nutné zlo. Teprve, když nastoupil na druhý stupeň, bylo vidět, že někteří učitelé brali na jeho „handicap“ zřetel, i když ne všichni. S pubertou pak přišly další problémy. Jelikož nestačil učebnímu tempu ve třídě, vedlo to k tomu, že nedával pozor, vyrušoval a dělal hlouposti. To mu ale život ve škole ještě zhoršilo a znepříjemnilo. Svým chováním si znepřátelil některé učitele a ti mu to dávali jasně najevo. Právě tato osobní zkušenost, kdy jsem viděl, jak jeden neúspěch vedl k dalším a dalším obtížím, výrazně ovlivnila můj postoj k takovým dětem. Vím, že za každým nevhodným projevem chování může stát i jen nesprávný přístup k výuce. Dnes se v této práci snažím o to, aby si další děti nemusely procházet tím, čím si prošel i můj syn.

Vzdělání:

  • Obor Speciální pedagogika (SPPG), Další vzdělávání pedagogických pracovníků, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci
  • Obor Studium v oblasti pedagogických věd – vychovatelství (DPS), Další vzdělávání pedagogických pracovníků, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci
  • Obor Technologie anorganických výrob, VŠCHT, Pardubice.

Další odborné vzdělání:

  • Masérské kurzy
  • Trenérský kurz, licence C

Praxe:

  • Vychovatel SVP Alfa (2019 – dosud)
  • Dělník ve výrobě, ABZ interiér
  • Vedoucí výroby, LANTRIX, s.r.o., Brno
  • Vedoucí výroby, MAMA, Brno
  • Vedoucí chemické výroby, JZD Dolní Újezd
  • Vedoucí obchodního oddělení, DINAS, Svitavy

Rodina a zájmy:

  • Manželka, 2 děti
  • Veškerý sport a hlavně fotbal, manuální činnosti, rybaření.