ALFA
S námi se to táhne lépe

Mgr. Martina Moravcová

učitelka

Jaké zkušenosti formovaly můj pohled na výchovu dětí?

Mám pocit, že jsem vždy měla blízko k lidem a k dětem. Už v dětství jsem díky svému bratrovi zjistila, jak těžké je žít s jakoukoli „jinakostí“. Jak nejednoduché je umět se prosadit a ukázat, že něco umím a mohu být pro druhé prospěšný. Musela jsem si spoustu věcí odepřít, ale na druhou stranu mě to i hodně obohatilo, naučilo mě to organizovat si čas, být nezávislá. Vždy jsem měla štěstí na lidi, kteří mě obklopovali a se kterými jsem se setkávala a pracovala. I když jsem vystudovala obor, který mě vždy zajímal, nakonec jsem stejně ve své práci skončila jinde. I když ne tak docela. Svému oblíbenému se mohu nyní plně věnovat alespoň tak, že vyučuji to, co jsem kdysi vystudovala. Vlastně úplnou náhodou jsem se dostala k velice zodpovědné práci, jakou jsou výchova a vzdělávání dětí, ať už těch nejmenších nebo těch starších. A postupně jsem se vrátila i k těm „jinakostem“. Podporuji inkluzi a integraci dětí do běžného kolektivu, pokud to jenom trochu jde. Zastávám názor, že všechno jde, když se chce. Postupně jsem ke svému původnímu „přírodnímu“ oboru přidala i zdánlivě úplně odlišné disciplíny, které mě baví a pomáhají mi mnohé věci lépe chápat ať už při výchově mých vlastních dětí nebo těch cizích.

„Dokonce i cesta dlouhá tisíc mil má svůj první krok.“   LAO. C´

Vzdělání:

  • Biochemie, Přírodovědecká fakulta Masarykovy univerzity, Brno
  • Pedagogická způsobilost k výchovně vzdělávací činnosti na školách a školských zařízeních, Masarykova univerzita, Brno
  • Předškolní pedagogika a pedagogika volného času, Střední škola informatiky a cestovního ruchu SČMSD, Humpolec

Další odborné vzdělání:

  • Speciální pedagogika (2020 až 2022)
  • Jak úspěšně vést mateřskou školu (2018)
  • Osobnostně sociální rozvoj pedagogů MŠ (2018)
  • Matematika v předškolním věku inspirace z Montessori (2017)
  • Právní minimum pro pedagogické pracovníky (2017)
  • VÝCPED aneb účinná pomoc a podpora nejen pro děti s výchovnými problémy (2017)
  • Čtení a psaní v předškolním věku – inspirace z Montessori (2017)
  • Základy krizové intervence v praxi v kontextu sociálních služeb (2017)
  • Mediace v prostředí rodiny (2017)
  • Dítě, poruchy chování, pozornosti. Rodiče a děti. (2017)
  • Informační vzdělávání – čtenářská pregramotnost Praktická část pro pedagogy MŠ (2016)
  • Roční jazykový metodický kurz pro výuku Aj (2016)
  • Kurz prezentačních dovedností pedagogů (2015)
  • Kurz vzdělávání lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, pedagogů MŠ (2015)
  • Logopedický asistent – primární logopedická prevence ve školství (2015)
  • Cvičení ticha (2015)
  • Fyzikální a chemické pokusy v mateřské škole (2015)
  • Rozvoj polytechnických dovedností pomocí Montessori pedagogiky a pomůcek (2015)
  • Metody práce u dětí s poruchou autistického spektra – strukturované učení (2014)
  • Studium pro ředitele škol a školských zařízení (2013)
  • Motivace a příprava učitelů pro výuku anglického jazyka II. (2012)
  • Efektivní využití PC v případě na výuku ZÁKLADNÍ DOVEDNOSTI (2012)
  • Certifikát ČNB o odborné způsobilosti (2005,2010)

Praxe:

  • Odborný pracovník SVP Alfa (2020 – 2022)
  • Odborný pracovník v projektu MAS (od ledna 2020)
  • Učitelka přírodovědných předmětů na internátním oddělení SVP Alfa (od září 2019)
  • Ředitelka MŠ (od srpna 2013)
  • Vychovatelka ZDVOP Květná (2013 – 2018)
  • Učitelka ZŠ Bystré (2010 – 2013)
  • Finanční poradce, OSVČ (1998 – 2010)
  • Nemocnice Svitavy (1994 – 1998)

Rodina a zájmy:

  • vdaná, 3 děti
  • zahrada, cestování, jóga, turistika